lördag 16 augusti 2008

PostPride


EuroPride i juli/augusti var fantastiskt. Så mycket schysst folk samlat i Stockholm, som hade så kul och gjorde så viktiga saker, kommer jag att sakna. Och det var en härlig känsla att se stadens bussar i regnbågsfärger. Som någon sa så måste det ha varit ganska jobbigt för homofoberna...

Jag skulle önska att det fortsatte att vara jobbigt. Häromkvällen när jag om min kompis fick höra ett "sieg heil på er" så hade jag önskat att det kört förbi en buss med regnbågsflaggor. Positiva symboler ger styrka när man får negativa symboler kastade på sig. Fick jag som jag ville skulle jag dekorera varenda buss, tunnelbana, spårvagn, skola, kontor, gatukorsning med mera i regnbågsfärger.

Men Pride kommer tillbaka. Och kampen fortsätter.

/Pär

1 kommentar:

Mikkan sa...

jag tycker det var en så stark och fin manifestation från hela stadens sida, detta med bussarna. Kände mig otroligt stolt när jag bussades till jobbet!