torsdag 14 februari 2008

Öppna-högskolan-Jeopardy

Idag har jag haft äran att vara med och avsluta en konferens för likabehandlingsansvariga inom högskolan, genom att moderera en slutdebatt. Perfektionist och hård självkritiker som jag är så brukar jag sällan vara så nöjd med mitt arbete, men jag lämnade konferensen med en skön känsla. Upplägget med att spela Jeopardy istället för att ha en traditionell paneldebatt fungerade faktiskt bra. Jag tycker nog att jag lyckades med konststycket att både få in slipade akademiker i korta svar och frågor och ge utrymme för diskussion och reflektion. Så hade jag förstås också en bra och öppensinnad panel att arbeta med.

Roligast var att dela ut ett pris till "vinnaren": Ett examensbevis från Perspektivbyrån University - ett universitet ackrediterat av Sven Otto Littorin Institute (Ehum...).

Jag skickar i alla fall en tacksam tanke till en tidigare chef som som ordnade Pär-Jeopardy när jag skulle sluta på jobbet, och därigenom gav mig uppslag till dagens debatt (tack, Anna!).

/Pär Wiktorsson

Inga kommentarer: